dålig kondition.. tips?

Gick med Ludde till fritids vid 09 och drog sen vidare till gymmet (sjukgymnastiken).
Har känt mig halvkrasslig var och varannan dag efter veckan jag låg hemma med feber (för ett par veckor sen)
Vet inte varför det fortfarande sitter i, men feberfrossan och tröttheten i kroppen kommer och går. 
Hade en dag förra veckan då jag också hade det riktigt tufft på träningen. 
Jag har extremt dålig kondition, så långt vet jag, men som den dagen förra veckan och likaså idag, jag blev helt slut efter 2-3 min på cykeln och jag ska egentligen sitta minst 10 min i ett hyfsat tempo med ett visst motstånd. 
Jag hade mindre motstånd, långsammare tempo o blev slut alldeles för snabbt. 
Varför blir det så till och från? 
Känns som om kroppen och alla muskler bara stänger av samtidigt som jag får syrebrist. 
Andra övningar går oftast bra, men just konditionsövningarna är oregelbundna oavsett om det är på rodden, crosstrainern eller cykeln. 
Sen till en annan sak, när jag får syrebrist (blir anfådd av konditionsträning) börjar jag gäspa!? 
Jag försöker att hålla ett bra tempo i andningen men något måste jag juh göra fel!? 
Tips? 

Jag missade bussen med 20-30 meter så det var juh lite smått frustrerande då det blåste rejält och jag valt fel jacka, men väl hemma blev jag snabbt varm igen. 
Tog mig lite att äta, en kopp te o även en flaska vatten. 


Hur kan man träna upp konditionen när man har vissa begränsningar för hur aktiv man kan vara!? 
Hur kan man träna upp andningen på ett bra sätt?
Hur kan man öka fettförbränning utan en bra kondition?

Har ni några tips att ge mig, snälla dela med er! 
:) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola