Min tisdag :)


Morgonen började segt ...
Ludde var kaxig och ville inte alls ta in något när jag pratade med honom och han skulle inte alls gå till skolan. När klockan sen var 8.05 och jag bett honom ett par ggr om att börja klä på sig kom han plötsligt och klädde på sig som ingenting (trots att han skrikit från rummet att han inte tänkt göra det).
6 års trots eller ?? ;)
Vägen dit gick bra och även när jag lämnade honom. 
Han var pigg, glad och ville kramas, vinka och slänga pussar från samlingen. 

Jag passade direkt på att gå och handla efter att jag gått från skolan. 
Skulle handla lite påfyllnadssaker till kylen samt bröd, frukt och köttfärs som var på "rea" och snus åt älsklingen. 
Blev dock lite av varje trots allt och ja lyckades få ihop 3 fulla matkassar. Hade inte trott det skulle bli det men tänka sig vad fel man tar ibland. 
Med bara en hand tillgänglig vart det riktigt knepigt och bära hem allt så jag bet ihop, tog kryckan och en kasse i ena handen och dem andra två i den andra. Fick halta mig hem och nu får jag ta straffet. 
Trots att jag försökte gå på tå för att avlasta hälarna vart och vartannat steg är jag nu svullen om hälarna och har riktigt ont. :( 
Inget att göra åt nu, bara och inte göra om det igen. 

Kom hem och satte mig i soffan för att äta frukost. 
Te och tekakor med leverpastej till ett avsnitt Grey's Anatomy var inte det minsta fel vill jag lova. :) 

Efter frukost tog jag och putsade fönstren som jag gått och tittat på sista veckan. Dem har varit fulla med hand/fingeravtryck och massa smuts på utsidan. Ser inge roligt ut, speciellt inte när solen ligger på. 

Nu var kl 11 och jag fick äntligen tag i min handläggare på försäkringskassan. Har juh varit orolig för om min sjukpenning skulle bli indragen nu då jag varit sjukskriven 6 mån och dem har vissa regler och lagar och jag riskerade att bli omplacerad för annan, mer lugn och stillasittande tjänst. 
Men eftersom jag väntar på min bröstoperation som ska göras i Maj var min situation lite speciell så jag kunde andas ut. Skulle höras av mer när jag vet datum och hur länge efter operationen jag blir sjukskriven, för därefter blir det troligen en ny bedömning av arbetsförmåga. 
Ringde sen också plastikmottagningen för att kolla om dem visste mer om datum eller så, men ikke... :( 
Skulle placeras på en "kort varsel" lista (vilket jag trodde jag redan gjorde) så får hålla alla tummar och tår att jag snart får något besked! 

Tog härefter disken och sen fick jag ett "syryck" 


Som det står är jag inte klar ännu. 
Det ska sys dit ärmar, livstycket ska jag göra om, fållning och sen sätta dragkedja i ryggen. 
Blev mest bara på prov idag för att se bilden jag har i huvudet lite tydligare. 

Klockan gick och jag hämtade Ludde från skolan. Det hade gått relativt bra förutom när han bestämde sig för att strunta i avslutningssamlingen och började springa runt... 
Har ni förslag på idrotter/sporter eller liknande för en 6- snart 7 årig kille med mkt energi? 
Simskola ska bli till sommaren men just nu funderar vi på andra alternativ också eller är det för tidigt för såna aktiviteter? 

Väl hemma satte jag igång med maten och Ludde la sig på sovrumsgolvet och pusslade. 


Min första köttfärslimpa någonsin !! 
Blev helt oki enligt mig och även killarna gav mig godkänt. 
:) 


Tänk vad roligt det kan vara att pussla samma lilla pussel flera ggr om och om igen. 
:) 

Sen måste jag juh bara... 
Är April väder lika tråkigt varje år? 
Har jag förträngt att det är såhär det brukar vara eller är detta något ovanligt!? 


JO !! 
Någon som har följt rättegången mot Anders Behring Breivik ? 
Har inte sett så mkt själv mer än snabba nyhetssändningar på tv, och läst lite på internet men blir så ledsen och arg när jag ser någon som så nonchalant och respeklöst verkar vara så stolt och nöjd över det man gjort. 
"– Bara för att en handling är brutal behöver den inte vara ond, sa Breivik."
OBEGRIPLIGT!! 

Nog om tråkigheter. 

Såg ett foto på min systerson och kunde inte låta bli. (hoppas det är oki sis?) *ler* 


Min lilla älskade Z !! 
<3

Klockan tickar iväg snabbt och jag ska passa på att hoppa i duschen innan det blir för sent och sen väntar nog sängen relativt snart! 


Sov gott alla underbara! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola