Helgens summering :)


Fredag: 


Lämnade Ludde till vanlig tid på skolan. Gick till bussen för att åka och träna. Hade laddat för att klara minst 45 min på crosstrainern och ville även köra lite styrka.
Kom dit och började. Minuterna gick och flera ggr kom det fram några och berömde mig för min ork att stå så länge. Det slutade till sist med 1 timme !! Så nöjd efteråt!
Körde sen också en halvtimme styrka innan jag sen åkte hem igen.
Dagen gick och jag blev liggandes en stund på soffan efter träningen då tröttheten och ömheten i kroppen övertog när jag väl satte mig.
Klockan gick och det blev dags att hämta Ludde.
Hade laddat för bakning och massor med mys för kvällen. Kom dit med förhoppning av att allt gått bra men precis när vi ska gå får vi veta av en personal om en incident tidigare på dagen. Hade för två dagar sen haft ett samtal om ungefär samma sak och detta skulle inte hända igen, men det gjorde det och nu snäppet värre.
Kändes som om andan bara försvann för en stund.
Vet att barn är barn men vart går gränsen för vad dem kan komma på för udda ideér ? 
Fick gå hem och ha ett nytt samtal och bakningen och mys uteblev.
Känns så tråkigt att behöva göra så men samtidigt är vissa saker inte ok att göra.


Var så roligt att se en stund på dagen, satt i köket och tittade ut och såg solen skina och regnbågen skimra. Samtidigt kunde jag se ut genom balkongen i vardagsrummet att det ösregnade!
Så fascinerande när det blir sådär. Det kan man verkligen kalla lokala regnskurar när det regnar på ena sidan huset men solsken på den andra sidan!

Bejbi och jag tog sen kvällen med film o mys i soffan innan vi gick o la oss i hyfsad tid.

Lördag:

Jag vaknade tidigt av att barnen i lägenheten under oss stod ute på deras uteplats och grät. Precis under vårat sovrumsfönster. Inte så lyckat, men försökte koppla bort det. Kunde iaf ligga i halvdvala för en stund innan jag sen gick upp.
Mådde lite illa och kände mig helkonstig och inte det minsta hungrig som jag brukar göra men fick tillbaka aptiten efter några timmar.
Kände mig fortfarande inte helt på topp men försökte hänga med lite ändå.

Vädret var helt oki så vi passade på att kila ut i nya parken en sväng tillsammans.


Det var på tiden att dem rev den gamla lekplatsen som fanns här utanför. Den fanns där redan när jag bodde här 98-2000 och redan då var den sunkig så tänka sig hur den såg ut förra sommaren.
Nu är det en stor laburint, en "ankdamm" med vattenränna (svårt att förklara) och så ska det även bli gungor och ett stort klätternät sen när det är klart.
Efter 1½ timma ute och lekt i laburinten gick vi in så Bejbi kunde göra sig iordning för att åka in till stan. Födelsedagsmiddag med mor och syster.

Ludde och jag fick då en kväll själva. :)


På kvällen sen kollade Bejbi och jag först lite på Americas funniest homevideos och sen kollade vi Da Vinci koden som var sådär. Helt ok.
Läggdags!

Söndag:


Vaknade första gången innan halv 7, gick upp en sväng, pratade med Ludde och gick och la mig en stund igen. Lyckades även idag somna om för en stund med låg sen i halvdvala innan jag gick upp.
Gick o satte mig hos Ludde som fick för att rita lite under tiden jag satt och tittade på. :)


Det blev en tulipan på en äng med flera små blommor runtom, en sol och två fåglar.

När Bejbi sen kommit upp fastnade vi i soffan med varsin kopp kaffe och kollade en stund på "En unge i minuten". Ludde tyckte det var spännande med barn som skulle födas.
"Tur jag har vuxna med mig utifall det blir läskigt eller äckligt men roligt för dem att dem fick en bebis"

Frukostdags! Bejbi dukade fram allt på bordet så vi kunde äta.
Sen dess har dagen gått i ett, mkt skratt, en del tjat och gnäll men annars helt ok.


Nu har en trött Ludde lagt sig, Bejbi spelar en stund och jag sitter här och summerar helgen. :)

Vet inte riktigt vad som väntar för kvällen men det blir nog bra oavsett.

Hoppas alla haft en trevlig helg i finvädret!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola