LÖRDAG


Jag som tidigare har varit rätt morgonpigg har nu på senare tid blivit lite mer slö om mornarna.
På helgerna kunde jag gå upp mellan 7-9 beroende på när jag vaknade men nu ligger jag oftast kvar i sängen längre, ibland somnar jag om, ibland ligger jag bara i dvala o ibland ligger jag vaken men inte sugen på att gå upp. Imorse var en sån morgon då jag låg i dvala. Sov inte men var inte tillräckligt vaken för att vilja gå upp. Berodde väl mest på att jag vaknat några ggr under natten och sen innan 7 för att jag inte mått så bra. Lyckades somna om en stund men var helt vaken från halv 9, men trots det låg jag kvar i sängen till ca 11.
Ludde höll sig rätt lugn imorse då han låg o kollade på barnprogram på sin tv på rummet och lekte lite grann. Han kom in o tittade till oss ett par ggr men höll sig lugn.
Andreas gick upp strax före mig, jag låg och drog mig lite, klädde mig o gjorde i ordning sovrummet.
Jag mådde inte speciellt bra under morgonen.
Kände mig febrig, yrslig, ont i huvudet o så kunde jag inte "ställa in" ögonen för att anpassa något ljus så tvn och ljus från fönster blev enormt jobbigt o titta på.
Vi satte oss sen vid 12 tiden för att äta frukost och då ringde det på dörren.
Stefan kom för o prata en stund, han ryggade dock ett steg tillbaka när jag sa att jag var sjuk ;)
Frukosten pågick till 13 och då kilade Bejbi iväg till en loppmarknad i golfhallen här i området för att leta på ett par ljusstakar att hänga upp bredvid hallspegeln.

När Andreas gått och jag diskat klart, satte jag Ludde i "arbete" dags att han fick städa ur sitt rum ordentligt och vara med och bestämma vilka saker som skulle kastas och vilka saker som skulle läggas ut i förrådet. Han har så mkt saker som bara ligger och skräpar och tar en massa plats och när det ska städas hamnar allt bara huller om buller.
Så först fick han dammsuga hela rummet, bakom o under sängen, bakom skrivbordet, hyllan o tvbordet. Så långt var det oki, men när det var dags att plocka ner alla leksaker från hyllor för att dammtorka vart det inte lika roligt längre men han gjorde det och gjorde det riktigt bra ändå :)


Detta med damm var som sagt mindre roligt o han blev nöjd sen när skrivbordet vart rent och det faktiskt var han som fixat det!  



Efter en timme började det klarna upp en del.
Hade då fått ihop en kasse skräp och en kasse med leksaker som inte används som ska in i förrådet så länge. Nu såg han själv vilken skillnad det blev på rummet och log stolt !! :)
Nu hade också pappa kommit hem som hade med sig överraskning från loppisen!!
LUDDE NYFIKEN!!! 



Riktigt snyggt och städat! 


WOOOOW skriker Ludde från köket när han öppnade påsen! 
En snygg riddare med riddarhäst och en skattkista!!! 
Så nöjd, så nöjd!! :) 

Efter detta tog jag tag i damsugningen i övriga delen av lägenheten. Tänk att det kan bli så skitigt på bara två dagar! :O 
Jag damsög i torsdags men redan idag var det så skräpigt överallt. 
Klockan var redan nu 16 men då jag får ont i ryggen av att damsuga (+att jag inte varit helt 100 idag) la jag mig på soffan en halvtimme innan det sen var dags att laga mat som idag bestod av kycklinggryta med ris. 
Det är något som jag skulle kunna äta mkt av o ofta. Oavsett om jag gör grytan helt själv eller om jag tar färdig Uncle Ben's sås o bara tillsätta kyckling så är det en sån mat som jag verkligen kan äta mkt av.
 (Idag blev det dock inte så mkt men annars så!) 

Klockan blev 18 och det var dags för Bolibompa och lördagsgodis-mys i vardagsrummet. 
Pettsson och Findus, Evas superkoll, sagoberättaren och Jag o mina monster. 
Ludde åt av sitt påskägg som fortfarande var halvfullt och allt utom 4 bitar försvann. :) 

Så... Nu var det läggdags för lilleman :) Natti natt hjärtat! 

Nu då, lite vuxentid på balkongen! :) 
Bejbi tog fram vattenpipan som han fick av sin mamma efter att hon varit i Egypten. Blev väl kanske inte som han tänkt sig med fyllighet i smak o så men det blir bättre nästa gång. (Jag provade bara ett bloss) 
Han satt och puffa ett tag, tog en Budwieser och spelade lite musik för mig. 

Efter en stund fick det räcka. 
Älsklingen sitter nu i Arena (spelar wow) för att göra klart o få tillräckligt med Arenapoäng eller så. 
Jag passar på att skriva lite här innan vi sen ska kolla på film; 
Bad Boys 


Njut av helgen!!! <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola