Dagen till sitt slut.

Började morgonen med migrän... Vaknade ett flertal tillfällen i natt och anfallet slog till när det började ljusna ordentligt. Morgonsol rakt i ögonen var inte populärt... låg till sängs till kl 11 ungefär innan jag tog mig mod till att trotsa huvudet. Pratade lite med Ludde så han skulle hålla sig lugn medan jag gick in i duschen.
Var rätt skönt och sitta i badkaret och duscha ett tag i lugn o ro. Blev klar, klädde mig, sminkade mig (för att inte känna mig så blek) och gick sen och påbörjade frukost/lunch vilket blev ugnspannkaka.
Ludde lekte sen en stund att han var snickare och fixade köksbordet med hjälp av sina leksaksverktyg. Han skruvade och borrade och höll sig sysselsatt en stund.
 Mitt huvud blev bättre efter lite medicinering så efter en stund satte vi oss för att spela spel tsm. Denna gången blev det ett gissnings/frågespel där man har ett kort i pannan som man med hjälp av JA/NEJ frågor ska klura ut vad bilden visar.




När vi spelat klart fortsatte Ludde leka på sitt rum med sina nya gubbar och älsklingen och jag passade på att kolla på Bad Boys 2. 
Här fick vi också förbereda Ludde på att efter filmen skulle vi äta, sen skulle han städa sitt rum, sen klippa honom, sen bada och sen läggdags. Så det blev en del vi skulle hinna med, men han var ändå med på noterna. 
Filmen tog slut och vi gjorde "latmat" Billys panpizza. Snabbt och enkelt. Inte kanske den mest nyttiga eller smakrika maten men idag fick det bli så. 
Efter maten fick han snabbt städa rummet och under tiden tog jag disken lite snabbt. 
Han hann också med dagens tävling i styrka tsm med pappa. Snabb brottningsmatch på mattan! 

Han flög ner på golvet som en liten vante och han älskar det! Det går på några sekunder, sen ligger han där och sprattlar. 
Tänk att pappa kan vara så stark!
Ludde hade laddat upp för tävlingen hela dagen och förvarnat pappa om han att skulle vinna över honom hur lätt som helst. Han hade en plan, men ack ack så fel han tog.. ;) 








Nu var det dags för klippning !! Det var Ludde själv som bestämt vilken dag det skulle göras så det var bara o köra på. 

Från start ! 


Halvvägs ! 
Snaggade honom i nacken med klippmaskinen, och klippte upp det på huvudet. 
Han var lite nervös för maskinen från början men när vi väl hittat lugnet och tekniken gick det bra o han höll sig lugn o stilla. 
Det tog nog inte mer än 20 min denna gången vilket underlättade för både honom och för min rygg. 
Borstade av honom lite och sen snabbt ner i badet. 



Actionfigurer och dinosaurier är ett måste när han badar! Han har till och med lovat att han fortfarande kommer ha dem i badet när han är 18 år och flyttat hemifrån! 
Duscha? o nej, det ska badas och lekas även när han är vuxen. 
;) 

Kvällen kom, bolibompa tog slut och det var dags att sova. 
Godnatt sötnos! <3

Bejbi och jag satte oss nu för att mysa i soffan till Arga snickaren men helt plötsligt får Bejbi ett ryck och börjar kittla mig o hålla i mig så jag får panik och kan verkligen inte sluta skratta. Tårarna sprutar och jag kommer ingenstans då han satte sig på mig! 
Galning min älskling ibland. ;) 
Men Gud vad jag tycker om honom!!!! <3 
Fick stopp på det hela och kunde nu först o främst andas och sen fortsätta mysa framför Gordon Kitchen nightmares. Passade även nu på att äta lite kvällsmat innan det blev för sent. 

Nu är det lite kvällsfix och sen är det även läggdags för oss. 
Bejbi går nu sista veckan på sin prövotid och sen börjar allvaret nästa vecka med truckkörkort och allt! 
UNDERBART! 

Sov gott alla och ha en kommande fin vecka! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola