Helgen 20-22 april 2012


Fredag 20 april:

Som jag skrev i det förra inlägget slog jag mitt personliga rekord när jag var och tränade på fredagsförmiddagen. 
Hela 30 min stod jag på crosstrainern. 
Helt obegripligt när jag i höstas knappt klarade 3 min utan att få spaghettiben och bli helt anfådd såpass att jag verkligen trodde jag skulle svimma. 
Så nöjd så nöjd! 
Hoppas bara på att kunna göra likadant när jag tränar denna veckan med! 
Hur som helst, jag kom hem, gjorde inte så mkt egentligen. Städade lite, röjde undan disken och lite så. 
Hämtade Ludde vid 15.30 
På eftermiddagen där så berättade jag för honom att någongång efter att vi ätit mat skulle J komma och hämta honom så han fick möjlighet att vara där lite under helgen.
 Tyvär inte hela helgen men iaf från fredag kl.18-söndag kl.15. 
Glada miner och lite nervositet kom fram då det var 6 veckor sen sist men i det stora hela skulle det bli kul. 
Bejbi kom hem från jobbet - sista dagen på praktiken, vi åt mat och sen kom sms;et. 
Ludde tog på sig och jag fick en bamsekram innan han gick ner till bilen med pappa. 
Jag stod i köksfönstret för att vinka, men helt plötsligt ser jag Ludde springa in igen. Trodde han glömt något men när han kommer in genom dörren säger han att han ville ge mig en till hejdå-kram !! 
Det värmde! 
Han gick sen ut och vinkande flera ggr innan han satte sig tillrätta i bilen och åkte iväg. 
Bejbi och jag var nu ensamma och det kändes väldigt konstigt och ovanligt även fast det var skönt och bara vara tsm. 
Vi gick sen och handlade lite för kvällen och satte oss sen i soffan för att slötitta lite på tv och sen vid 21.30 började filmen Duplicity på 1an. 
Vi orkade inte kolla klart sista halvtimmen på filmen utan gick och la oss istället. 

Lördag 21 april:

Vi vaknade runt 10, åt frukost och drack vårt morgonkaffe. 
Tog sen en promenad till golfhallen där det varje lördag är en stor loppmarknad. 
Det var mycket folk vilket gjorde det lite svårt att faktiskt kunna stå och kolla vad som fanns på dem olika borden. Alla trängdes och det blev snabbt ont om luft därinne. 
Hittade enbart 4 leksaksgubbar åt Ludde men sen fick det räcka så vi traska hemåt igen. 
Väl hemma tog jag fram klippmaskinen och saxarna.
Bejbi skulle nu klippas och bli fin i håret. 


Blev helt oki faktiskt! 
Nu var det snart dags att åka på utflykt till Andreas bror Jimmy och hans familj. 
Vi tog ett par mackor och gjorde oss i ordning innan det var dags att kila till bussen. 
Kom fram till deras nya lägenhet som var riktigt fin och mysig. Gick bara runt och kikade överallt och blev lite smått avundsjuka. Fin planlösning, fint inredd och riktigt fint läge. 
Efter en stund kom Cornelia och Caspians mormor och moster med två av kusinerna.
Riktigt trevligt. 
Vi fikade, pratade, bytte blöjor, matade och rapade och hade allmänt mysigt tsm innan vi sen tog en promenad till ett litet tivoli i närheten. 
Fick prova på att gå med Caspian i bärsele vilket var riktigt mysigt då han somnade nästan på en gång efter en stunds missnöje tidigare. 
Fick även mer sällskap under tivolivistelsen.
Bejbi lyckades få med mig i en av karusellerna; Virvelvinden vilket jag brukar älska, men nu när vi var ensamma i hela karusellen stod det en man och gav oss extra fart hela tiden + att den höll på mkt längre än vanligt. Så.... 
Vem vart yr och kunde knappt varken se rakt eller stå upp ufteråt!? 
JAG! 
*ler* 
Helt galet vad snurrig jag blev! 


Kvällen gick med mkt trevligt sällskap och klockan sprang snabbt iväg. 
Vi fick skjuts hem när klockan närmade sig 21.30 och vi åkte även förbi Mc'Donalds för att ta med hem lite käk för kvällen. 
SÅÅ GOTT !! 


Jag gick och la mig närmare midnatt då mina ögon säckade ihop men Bejbi stannade uppe för att spela. Han kom sen och la sig runt 03 på natten. 

Söndag: 

Jag vaknade första gången strax efter 07, somnade om och vaknade sen en gång i halvtimmen. Lite frustrerande när man ändå har tillfälle till sovmorgon, men kunde iaf ligga kvar i halvdvala fram till halv 11 då jag började bli otålig... 
Gick upp och satte på kaffe, tog en banan och slängde upp benen i soffan. 
Bejbi kom sen upp vid 12 ungefär efter att ha fått sms från J om när lilleman skulle komma hem igen. Vi satte oss sen och åt frukost och slötittade tv fram tills 14 tiden. 
Nu gick vi bara och väntade på att Ludde skulle komma hem igen. Klockan hann bli 14.30 innan det kom ett nytt sms. Han var på väg. 


ÄNTLIGEN!! 

Eftermiddagen rann iväg rätt snabbt med letande efter Bejbis snus, kolla foton, diska, laga mat, äta, bada lilleman osv osv... 
Bejbi satte sig och läste en saga för Ludde innan det var dags att släcka lampan och somna. 
Nu har han sovit gott ett par timmar, Bejbi spelar lite och jag fastnade här en stund. 
Ska se nu om jag kan hitta en vettig film som älsklingen och jag kan titta på innan vi också tar natten. 
:) 

Hoppas ni haft en minst lika trevlig helg som vi! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola