dyr tandvård...

Var på undersökning idag och jag hade fått reda på att en undersökning kostar ca 725:- och jag var säker på att jag också hade 300:- i rabatt då jag inte varit där på mer än ett år.
Men... fel hade jag, min underökning landade på 945:- (-300 i rabatt) och så var jag tvungen att köpa flour också så 705:- Med rabatt.
Puh....
Jag har nu 3 nya inbokade besök, 23 april, 30 april o 29 maj. Lagningar i gamla lagningar. Pust... :/
kommer bli 4377:- fattigare så sparkontot kommer tömmas...
Så surt när hålen ligger på gränsen till att behöva lagas och tandläkaren sen överväger att det måste göras. Låg verkligen o hoppades på ett bättre resultat men sjiii fick jag.
Fick dock höra att mina visdomständer i överkäken är uppe så dem ska inte längre komma att göra någe ont så det kändes skönt... Bara o vänta upp dem två där nere nu så är det klart sen.
För övrigt fick tandläkaren mig att gråta! :O
Han skulle mäta mellanrum om jag uppfattade rätt så han hade något platt metallblad av något slag som han pillade in mellan tänderna och det kändes som om han tryckte in ett rakblad och jag brukar inte vara kinkig hos tandläkaren men det gjorde så frutansvärt ont och jag blundade hårt och tårarna rann... Han bad om ursäkt flertal tillfällen och försökte skynda sig. Skulle även kyltesta tre tänder som jag lagade sist. (man gör tester med kyla och med elstötar för att se om tändernas rötter är levande vid djupa lagningar)
Jag trodde han skulle göra elstötar som jag var med om förra gången så jag var inte beredd på att han skulle testa kyla denna gången och det var hemskt det med! Kändes som om halva huvudet skulle frysa till is.
usch... o fy..
saknar min förra tandläkare Sarah. Synd att hon bytte klinik..... :/

Hur som helst... vet att tandvård är viktigt men synd att det ska kosta så mkt. Hade det kunnat vara billigare hade säkert flera kunnat gå oftare och mer regelbundet... :/

Jag är förövrigt trött o småhängig, hostat mest hela dagen, kallsvettats, frusit och varit smått yrslig.
Hyfsat oki just nu men börjar bli sovtrött så ska försöka ta mig till sängs snart.

Ha en fortsatt fin fredagskväll och trevlig helg!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola