Regniga dagen


Påsken är över och det är nästan så man tror att även våren är förbi och att det har gått o blivit höst istället. 
Sista dagarna har enbart varit regn regn regn.. Lite trist när man börjat vänja sig vid sol och värme. 
Hur som helst...
Ludde hade studiedag idag så han har varit hemma med mig. 
Vi åt frukost vid 9.30 ungefär och gjorde i ordning lite här hemma innan det sen var dags att utföra dagens ärenden, nämligen att promenera till min lägenhet för att fixa lite papper, hitta siffror för att kunna fylla i blanketterna rätt och sen vidare mot kopiatorn på biblioteket. 
Hade motvind hela vägen till min lägenhet och sen även när vi gick tillbaka så snacka om att bli piskad i ansiktet! 
usch för regn när det blåser en i ansiktet! 

Ludde var väl inte helt förtjust med att följa med först men när han väl hittade en gammal ficklampa han lekt mkt med förut i min lägenhet blev det bättre. Den kunde han skruva i sär och skruva ihop och hålla sig sysselsatt med. 
Och sen även vattenpölarna givetvis ;) 
Tur det finns torkskåp! 

Väl klara med kopieringen av papper på biblioteket hittade vi några böcker att låna med hem. Inget vi hann läsa nu ikväll då jag fastnade i tvättstugan. 
Tog (dum som jag var) mina foppatofflor när jag bara skulle gå dit och lägga tvätten i maskinerna men det visade sig vara ett dumt val att välja tofflor av gummi när det är blött ute och blött på golvet i tvättstugan. 
Klev innanför dörren och kryckan gled åt ena hållet, tvätten välte och mina ben gled isär snabbt som sjutton och där låg jag som en vante på golvet! Sträckte mig i ljumsken så satt kvar tills tvätten kunde läggas in i tumlarna. Men i det stora hela gick det bra iaf. :) 

Under eftermiddagen hittade jag också en kanna mjölk som stått i kylen ett tag. (en 2 liters dunk) 
Märkte för ett tag sen att den kanske inte var så trevlig att dricka då det såg konstigt och korningt ut när man hällde i det i ett glas och killarna sa att det var små klumpar i den (trots att datumet inte gått ut) 
eftersom jag sällan dricker mjölk tyckte jag det lät konstigt men tänkte inte så mkt mer på det. 
Som sagt stod den kvar i kylen idag så nu var dags att hälla ut det.... 
gissa vad som kommer ut..... 
en tjock smörliknande grädd-klump som legat i botten av dunken! 
Luktade inget men såg juh inte så roligt ut direkt... ;) 

Annars har jag kollat massa gamla foton på datorn idag och försökt bestämma mig för vilka jag vill framkalla så jag kan påbörja mitt album-pysslande. Tog en massa tid och jag är lååångt ifrån klar än. Måste gå igenom Bejbis foton också men det får bli en annan dag. 
Just nu är det lite slötittande på tv som gäller samt att skriva här. 


Hoppas alla haft en glad påsk och en trevlig tisdag trots regnet! 
:) 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola