Lugna dagen? NOOOT !!!

Fick det efterlängtade samtalet ifrån min läkare igår eftermiddag.
 Fick en tid hos henne idag kl 08 på morgonen så det vara bara och höra på fritids om jag kunde lämna Ludde tidigare imorse och det gick givetvis bra som tur var. 
Ludde som i stort sett ALLTID gärna går upp innan 06 blev imorse jättegrinig när jag öppnade hans sovrumsdörr halv 7 så han skulle vakna till lite. 
Han ville absolut inte gå upp så tidigt! ;)) Roligt det är när barn alltid ska vara på "motsatt" humör bara för att dem själv vill bestämma ;) 
Hur som helst, han kom upp efter en stunds gnäll, åt sin frukost och vi kom iväg till skolan i tid. 
Läkarbesöket som jag trodde skulle ta ca 15 min tog närmare 45 min då hon ville göra en så grundlig undersökning som möjligt inför sjukintyget. Hon kollade fötterna, reflexer, rörlighet, ryggen, skrev ut smärtstillande och tog nya blodprover. 
Hon skickade också vidare mig till röntgen för kors- och ländrygg. 
Jag som alltså trodde att jag skulle få åka hem efter läkarbesöket fick åka vidare till sjukhuset. 
Började redan här få riktigt ont. 
Väl framme på röntgen mottagningen frågar kvinnan i receptionen om jag hade en tid bokad, och jag svarar nej, jag ska på drop in (som det står på lappen jag fick från min läkare). 
Kvinnan säger då att dem har stängt drop in mottagningen och att det ska stå på lappen. Jag snabbläser och hittar ingenting alls. Hon ber sen få se pappret och ber om ursäkt, jag hade tydligen fått ett väldigt gammalt papper av min läkare som saknar en hel del information. 
Hon ber mig sitta ner så skulle dem hjälpa mig ändå. TACKSAM!! :) 
Väntade en liten stund men blev min tur rätt snabbt så det var jätteskönt då min rygg inte gillar deras stolar. 
Fick gå och byta om till en "röntgenrock" och fick sen gå in och lägga mig på britsen. Tittade upp i fönstret (där dem sitter vid datorerna) och ser en gammal skolkamrat. Hon tittade ut genom dörren och berättade att hon hade sin C-uppsats kvar så hon var med och kikade lite. 
Nu gick jag vidare till apoteket för att hämta ut mina smärtstillande. Detta tog lååång tid då dem hade strul med datasystemet. Till sist fick jag iaf min medicin men kunde inte betala pga datorerna så får det på faktura nästa mån. 
Väl klar med detta ber Bejbi mig att komma till jobbet med snus åt honom och en kollega då dem båda glömt hemma.... ;)) 
Snäll som man är åkte jag givetvis dit med det. ;) 
Satte mig sen i busskuren och väntade på bussen och längtade nu hem ordentligt då både ryggen och fötterna skrek efter att få vila. 
Men ikke....
När jag satt och väntade på bussen ringde dem från facket då jag mejlat dem för någon vecka sen då jag hade lite frågor. Jag fick en tid kl 13 och då klockan redan nu var efter 11 kändes det onödigt att åka hem och sen vända igen. Så det var bara till och hoppa av på stan och vänta på att klockan skulle gå. 
Passade på att leta efter ett par skor och då det var rea inne på H&M gick jag givetvis dit först. 

Hittade ett par skor för 100:- 
Kanske inte dem mest stabila och bra för mina fötter men jag fick plats med mina inlägg och dem kändes ganska ok. 
Hittade också ett par jeans för 150:- och då jag enbart har ett par jeans som nu håller på att spricka tyckte jag det var ett ok inköp. :) 

Väl när klockan var 13 och jag hade hittat till Kommunals kontor fick jag information och svar på dem frågor jag haft och en blankett jag skulle fylla i och sen skicka vidare. 
Klar nu då? 
Nej... var givetvis tvungen att gå till arbetsförmedlingen också och göra en inskrivningsanmälan... 
Ytterligare en promenad över stan, tårarna kändes som om dem kom närmare och närmare hela tiden. :/ 
Men bara att bita ihop. 

Väl framme fick jag vänta en liten stund innan min handläggare hämtade upp mig. Jag fick dra min situation lite kort med sjukskrivning, anställning som upphört men väntan på förlängd sjukskrivning. 

NU !! 
Nu var Bejbi på väg in till stan så då passade vi på att bara kika in på Myrorna lite snabbt då vi länge letat efter en hallspegel. 
Letade men hittade inget vi fastnade för. Bejbi gick då och frågade om dem hade fler speglar än dem som stod ute, och kvinnan gick och kollade på lagret och hittade en jättefin spegel. 
Något mindre än det vi tänkt men den var klart fin och till bra pris. 


Hallspegel 120:- 

Äntligen var det nu dags att åka hem!! 
Tog första bästa buss och vi kom hem 14.35 
Satte mig och andades i 5 min och sen var det på med skor och jacka igen och hämta hem lilleman från fritids! 
När vi kom hem sen igen höll jag på att totaldäcka på soffan av trötthet och smärta. 
Låg still i ett par timmar, kunde knappt röra mig och Bejbi fick hjälpa mig upp ur soffan när det var dags för mat. 

Inte orkat städa någe eller fixa iordning disken nu på kvällen så det får vänta tills imorn. 
Nu ska jag bara slappa och njuta av tanken av några dagar ledigt tsm med familjen. :) 


Hoppas alla ni får en trevlig Påsk med era nära och kära. 
Njut och ha roligt !! 

GLAD PÅSK 
:) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola