Min livmoder


Idag då var vi tillbaka på kvinnokliniken.
Skulle träffat samma kvinna som sist men ikke.... 
Hon var hemma med sjuka barn så idag fick vi träffa en helt okänd kvinna + en tjej som studerar.

Fick prata lite först om vad som stod i journalen angående alla prover som blivit tagna och vilka undersökningar dem gjorde på livmodern när jag låg inne.

Så fick jag sätta mig i gynstolen.
Hon fick kolla i några olika vinklar för att se problemet.
I en vinkel ser livmodern helt normal ut med ett rum, men i an annan vinkel ser man tydligt hur det bildades två separata rum åt varsitt håll. (ungefär som UL bilden nedan) 

Det man inte ser på UL är om mellanrummet/skiljeväggen mellan rummen är en tunn hinna eller en tjockare slemhinna.

Då berättade hon efteråt att hon ska skicka remiss till MRI röntgen men det kan komma att ta tid. Vi får inte bli gravida igen före det besöket. På denna röntgen kommer dem då se om jag behöver opereras eller ej.
Om skiljeväggen är tunn tar dem bort den.
Är den dock tjock och delar av livmodern låter man den vara och då kan man alltså få barn ena gången i ena rummet o en annan gång i andra rummet (bild nedanför)

Så, fick inte veta mer idag än det lilla dem sa när jag låg inne.
Nu är det bara att vänta på en röntgen så vi vet om det blir operation eller något annat nästa steg.
Ska ringa dem på röntgen någon dag o säga att vi kan komma med kort varsel med just så vi kan få svar snabbt.

Vet inte riktigt vart mina tankar/känslor håller hus, all frustration över att inte få klara svar är så energikrävande.

Oavsett allt skit är jag så enormt tacksam för att jag har dig min älskling!!
Du stöttar mig och håller mig flytande.
Du rår om mig och visar mig kärlek o tillgivenhet varje dag.
Jag älskar dig Bejbi <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Ludde på simskola