Söndagspyssel NY klänning


Var på Bra Begagnat igår och hittade lite nya tyger och visst började det klia i mina fingrar! 

*ler* 


Mätte ut överdelen.


Började den "räfflade" delen


Var ett evighetsjobb och pilligt och svårt att få helt gämnt


sydde fast den räfflade delen på framstycket och la sedan bitarna med avigsidan mot varandra och sydde kant i kant för att få ett dubbelt framstycke. 


nästan klart


mätte nu ut klänningsdelen


sydde fast den och gjorde nu den sista biten på den räfflade delen. 


Klar 


Knyt i nacken och det rosa banden runt ryggen 
(fick knyta fast det rosa bandet i galgen för att den skulle hänga kvar) 


SLUTRESULTAT 


Passar i ålder 7-10 mån skulle jag tro (ögonmått)


Två klänningar klara! 

Har lite mer tyg så det blir nog någon mer såsmåningom... 

Nu ska jag vila min rygg som varit helt ur balans idag :( 

Trevlig söndagkväll på er och trevlig kommande vecka! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola