Dagens spontanpyssel


Vid 14 tiden fick jag en fix idé om att jag ville sy lite mera. Var länge sedan jag fick såna "ryck" men det är roligt och avkopplande när man väl får en idé som är genomförbar. 
Jag köpte lite tyger för ett tag sen som jag haft liggandes i klädkammaren nu ett tag i väntan på inspiration. 
Och idag slog det till ! :) 

Gjorde först en snabb mall i papper för hur överdelen skulle se ut. 
Mätte ut tyg till fram och bakstycke. 


Sydde med dubbelt tyg till fram och bakstycket. 


Mäter ut själva klänningsdelen


"Fibblar" med blixtlåset. 
Inte helt varm i kläderna med det ännu. 


Klar med "namnlapp" 
:) 


SLUTRESULTAT


Skulle tippa på att den passar i strl 4-6 månader 
*ler* 

Sen blev det det vanliga, hämta Ludde, dammsuga och laga mat :) 

Sen lite spontant hängde jag äntligen upp dem förstorade tavlorna vi fixat till vardagsrummet. 
Saknas fortfarande en tavla då jag glömt ramen i min lägenhet. 


Nu hänger vi där på väggen! 
Ludde är 3 år på fotot och bredvid oss till höger ska hans foto ifrån förskoleklassen upp såsmåningom. 

Det var lite snabbt om dagens pyssel. 

Nu vankas det kvällsmat och lite kvällsmys med min finaste! 
<3 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola