Fredag - "stanna-hemma-mys-dag-med-Ludde"


Vaknade på morgonen och var trött, hade ont i kroppen och ville inte påfresta kroppen mer än nödvändigt så jag valde (med Luddes godkännande) att ta en mysdag hemma. 
Vi åt frukost tillsammans i lugn och ro och Ludde blev extra glad då han fick chokladpålägg... 
(Inget som brukar finnas här hemma speciellt ofta). 


Med andra ord fick jag toppbetyg vid frukost och ett högt WOOOW!! 
;) *ler* 

Vi kröp sen ihop i Luddes säng och kollade lite mer bolibompa, sen blev det lite vardagsbestyr för min del medan Ludde lekte en stund med bubbelplats och skumgummi saker som han hittade i gamla presentkartonger. 







Kollade sen snabbt på datorn om vi blivit "upplagda" på sommarlovs vänklubb! 

Gissa om Ludde blev stolt när vi hittade oss!! 

Vi är officiellt med i vänklubben! 

Sen skulle vi ta en promenad till min lägenhet för att hämta min post, men när jag väl vred om nyckeln i låset och är på väg nerför trappan kommer Ludde inspringandes och säger att det precis börjat regna... 
Bara till att låsa upp igen och vänta en stund till. 
Gav det ett nytt försök en stund senare vilket denna gång gick bra. 
Ludde tog cykeln och jag tog kryckan ;) 
Väl framme var inte posten kommen ännu så vi gick in en sväng. 
LEGOBYGG fick det bli tills posten kom. 





LOVE U! 

Efter en timme kom posten och vi kunde röra oss vidare. Nu mot centrum för att köpa frimärken. 
I kiosken sa dem att en kille gått för att hämta nya frimärken då dem var slut men han skulle återkomma om ca 5 min. Vi väntande kvar på centrum där Ludde lekte lite med med "stoppa i en 5:a bilar" jag hade inte tillräckligt med mynt så kunde inte låta honom åka. Men sen kom det fram en man och frågade om han fick ge Ludde en 5:a för att åka så det löste sig ändå. Tack säger man väl då!? :) 
Hann prata en stund med Bejbi i telefon också och efter 15 min frågade jag igen om han kommit tillbaka ännu med frimärkena men det hade han inte men även nu sa dem att han skulle komma om 5 min. 
Då ville vi inte vänta längre så vi gick vidare till andra lägenheten för att göra iordning nästa brev och sen vidare mot  City gross för postning. 
Väntade på att det skulle bli våran tur (ett 10tal nummer före oss) 
Vår tur - köpte frimärken
Apoteket nästa - hämta ut resten av mina mediciner. 
Affären nästa - köpa fredagsmys + tacos
Bejbi och jag skulle äta tacos men jag hade tidigare på dagen lovat Ludde att han skulle få sin favoritmat idag vilket är blodpudding. Köpte till lite tärnad bacon med så han var lyckligast av alla! 
Gick hem med sakerna och sen gick vi ut i lekparken en sväng innan matlagning och innan Bejbi kom hem. 






Klockan gick och vi gick in och började med maten. 
Älskling kom hem och vi åt mat tills vi alla tre storknade. ;) 

Sen på kvällen ville jag få upp sista talan så hammare och betongkrok tog jag fram och började mäta ut rätt plats för tavlan. 


Nu är det klart där över tvn. 
ÄNTLIGEN! 

Bara väggen över soffan som är kvar nu i vardagsrummet. 
Sen är det lite fix i sovrummet o köket kvar men får ta lite i taget. :) 

Nu blev det saltkråkan och fredagsmys tillsammans!! 

Hoppas alla haft en fin fredag (och helg) ;) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola