MASSA BILDER på Dagens pyssel - sy kuddar till balkongstolarna + dagens matlagning :)


Passade idag på att efter att jag lämnat Ludde på fritids och hämtat min post gick jag hem och påbörjade mitt syprojekt, nämligen stolskuddarna till balkongen. 
Var lite osäker från början då jag inte använt mig utav dragkedjor speciellt mkt förut och nu skulle jag dessutom lyckas utan mönster eller någon form av beskrivning. 
Allt utifrån mitt eget huvud. :) 


Började med att ta en tidning för att mäta stolsitsarna och för att sedan använda den som mall.
Mätte först ut hur stora tygbitar jag behövde ha till fram och bakstycke samt "mellanstycket/sidostycke" eller vad man kan kalla det. 


Sydde sedan på kanten på framsidan och sedan dramkedjan på kortsidan. 


Sen lyckades jag sy på botten.


Rätsidan



Dags att stoppa in skumgummin :) 
*tryck tryck tryck* 


Klar med första kudden! 



En till likadan och vips så var dem två!! 


Slutresultat! 

Mjuka och sköna att sitta på och det ser faktiskt inte heller så dumt ut !! 
*nöjd* 



Så till dagens matlagning !! 

Pastagratäng ! 

Började med att koka upp "skruvar" blandat med vanliga makaroner (gammaldags från Kungsörnen) 
La några ostskivor på när pastan var färdigkokt för lite extra smak. 


I själva pastasåsen har jag i :
*strimlad brynt bacon
*delade brynta köttbullar
*en röd paprika
*en halv röd lök delad i halvstora bitar
*en bit purjolök
*en burk krossade tomater
*ca 3 dl matgrädde
*en halv burk färskost gräslök
*en skvätt sweet chili 
*salt + peppar + chilipulvet


Hällde såsen över pastan.


Delade körsbärstomater i två och lade ut dem över gratängen i rader. 



La sen till sist på lite ost och hade lite svartpeppar på på toppen. 


Nyss inställd i ugnen



 Slutresultat !! 

Så gott blev det! 
Prova gärna och berätta vad du tycker! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola