18 Juli, Bejbi 27 år ! (och möte med Dogge Doggelito)


"Hurra Hurra Hurra" 
:) 

Idag blir min älskling 27 år. 
Vaknade, pussade på Bejbi grattis innan jag tog Ludde till fritids o innan jag skulle åka och träna lite snabbt. 
Kom hem vid 11, Bejbi sov fortfarande så satte på kaffe, gjorde smörgåsar och väckte honom i sängen. 
Låg och kramades en stund innan vi tog med oss frukosten ut på balkongen. 
=) 


Bejbi fick valet att öppna sin första present nu eller på kalaset på lördag och visst ville han öppna ett nu. 
;) 


LÅNGSAMT gick det! 





Sitter som en smäck!! 
<3 

Efter massa balkongmys satte jag mig sen med ett syprojekt under tiden som Bejbi testade ett Xbox-spel. 

Denna gången skulle det bli en väst. 
(Kommer ev byxor till så småningom) 

Började med att göra en skiss och mäta ut bakstycket för ryggen.


Mäter ut innertyget för ryggen.


Yttertyg och innertyg på bakstycke ; check ! 


Väst-delen, bak+innertyg



Båda sidor klara


Sy på fuskfickan
 (enbart genom det grå tyget så det rosa innertyget är intakt) 


Båda sidor klara, bara sy ihop axlarna kvar


SLUTRESULTAT
 (saknas knappar nu bara)


Vi hämtade Ludde, åt mat fixade lite småsaker, sorterade tvätten och gick till tvättstugan. 
Under den timmen tvätten var i maskinerna passade vi på att vara ute o leka. 
La sen in tvätten i torktumlare/torkskåp och gick till vivallabadet där det vankades fest!! 



Började med en udda typ av dockteater!


Dansuppvisning kom härnäst, och sen blev det "dansband" i väntan på Dogge Doggelito ;)) 


Ludde hade lite svårt för ljudvolymen framme vid scenen. ;)


Ludde visste först inte vem han var men det kopplade han senare.
Snart hans tur. 


Coola killar! ;) 
*skratt* 


Kvällen gick, klockan blev mkt och givetvis sparar dem "huvudattraktionen" tills sent... 
Vi gick hem innan Dogges tur att uppträda men vi hann iaf få träffa honom lite snabbt. :) 

Gick hem och tog en lättare födelsedagsfika med mjölk och äppelmuffins innan Ludde fick krypa till sängs och Bejbi och jag testade ett nytt xbox-spel. :) 

Godnatt 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola