dagens bestyr. :)


Börjar dagen med att sova till 8, väcka Ludde som fortfarande sov efter sena kvällen igår.
vi åt frukost och kilade iväg till skolan (som idag bara var fritids)
Jag åkte sen iväg för att göra min träning/sjukgymnastik. Tog ett tag innan jag kom igång. Ingen lust och ingen energi, men gjorde mitt bästa ändå.
Var klar till kl 11 och tog bussen till stan för att först svänga förbi studiecentrum (eller vad det heter) för att skriva in mig på komvux till hösten och sedan för att invänta syrran för en sväng på stan.
Dock har det varit fel på mobilnätet idag för jag fick inte tag i henne och hon fick inte tag i mig förren det vart för sent...
Jag hann iaf gå runt ett par timmar själv och hittade "kors i taket" två nya klänningar och ett par slit och släng byxor!!! :) Så skönt!




Gick av bussen och gick in på Citygross för att handla en smörgåstårta.
Gick hem med en stor tårta på armen, tung väska på ryggen och kryckan i andra handen... pust...
Kom hem, vilade några minuter, tog en dusch/halvt bad, bytte om, gick till ******** för att köpa en present åt Addes bror som fyller 30 idag så fest blir det imorn. Gick sen förbi apoteket o hämtade ut nya antiinflammatioriska piller som jag ska ta dagligen... :/
Skyndade hem igen, fixade lite bankärenden åt Bejbi innan jag nu fick skynda vidare mot fritids och hämta Ludde...
På vägen hem stannade vi till en kortis vid lekparken som håller på att byggas här bredvid lägenheten. Nya klätternätet och gungorna är nu uppsatta bredvid laburinten. :)



Gick hem och fick veta att Bejbi skulle bli lite sen så Ludde och jag fick tjuvstarta med smörgåstårtan.
Ludde fick hoppa i badet strax innan 18, Bejbi kom hem 18.15 och då fick jag skynda till tvättstugan med tvätten för att hinna tiden vi bokat kl 18.
Kom dit, la in tvätten, gick hem, kollade tv med killarna till 19.15 då var det dags att gå tillbaka och lägga tvätten i tumlarna.
Gick hem, gjorde smoothies o kollade på tvn till 20 då det sen var läggdags för lilleman.
Halv nio ska jag sätta mig och slå in presenten men kom på att vi bara har julpapper, så tar mina ömma fötter och ömma rygg och går till affären igen.
Kommer hem och lämnar av sakerna och går vidare till tvättstugan där jag viker all tvätt och bär hem alltigen. Säckar ihop på bänken i hallen och bara andas ett par minuter innan kläderna läggs in i skåpen på rätt plats.
Nu dags för inslagning. Dum som jag var satte jag mig i fotöljen i vardagsrummet så jag måste böja mig fram till bordet. Ingen bra idé när man redan har ont i ryggen... :( men men klart är det iaf.
Tog ett par smörgåsar och ett glas vitt (TRO DET ELLER EJ!!) ;)
Nu sitter jag här och skriver och tar igen mig lite efter dagens rännande hit och dit.

Tror kanske till och med det snart vankas läggdags för en trötter som jag!! :))

TREVLIG HELG ALLES!!! <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola