26 Juni 2012 Älskling och jag firar ett år tillsammans!


Idag är dagen då vi för ett år sen blev tillsammans och vi kysste varandra för första gången med Luddes godkännande! ;)
Vi förklarade att vi var kära och han sa då att vi fick pussas på munnen! 

ÄLSKAR DIG !! 

I fredags kväll (midsommarafton) gick Bejbi och jag ut på dejt. 
Ludde fick spendera lite tid hos mina föräldrar vilket han tyckte var jättespännande och det roligaste han fick göra där var att hjälpa min mor att kratta i trädgården och köra iväg ogräs med skottkärran. ;) 
(hans egna ord!) 

Bejbi och jag gick till Jensen's Böfhuse (säkerligen felstavat) 
Vi åt god mat, drack ett glas vitt och festade med smarrig desert. 
Inte något vi gjort tidigare så vi kostade på oss det för en kväll. :) Riktigt mysigt. 
Tog en promenad över stan innan vi satte oss på bussen, åkte bara en bit för att sedan gå av och tog en mysig kvällspromenad hem ist. 
Satte oss och myste i soffan med filmen Wrath of the Titans (om jag minns namnet rätt) 
och sen efter det en annan mindre bra film som jag inte minns namnet på alls... 
Men i det stora hela hade vi en riktigt fin kväll. 
På morgonen kunde vi sova ut ordentligt vilket också var uppskattat av oss båda. 
Ludde kom sen hem igen runt 15 tiden och var nöjd och glad. :)

Nu så till idag! 

Började morgonen med Ludde, frukost, simskola och sedan fritids. 
När jag sedan suttit på bänken inne på fritids och kramat lilleman läääänge och till och med fick en puss så gick jag hem igen för att skriva ner inköpslistan. 
På dagens "göra-lista" var det nämligen bakning på gång! 

En tårta och en cheesecake skulle det bli. :) 

Ville göra min egen sockerpasta (tårtlock) som jag gjort tidigare så jag började med den så den skulle hinna bli klar lagom tills eftermiddagen. Bäst att göra den några dagar innan men har lyckats göra den samma dag förut så hoppades på att det skulle gå idag med...

När den låg i kylen började jag med cheesecaken. 





Resultatet (senare på kvällen) 


Detta är den andra cheesecake jag någonsin gjort, den första blev inge bra alls, men detta blev rätt oki ändå. Skulle gjort den lite sötare men annars godkännd. :) 

Nu var det dags för presentinslagning samt skriva kort. :) 
hihihi PYSSEL !! 




Nu var det dags för tårtan. 
*fyllningen är en blåbärskräm och en hallonmousse vartannat lager och ovanpå vaniljvisp. 



Klockan börjar nu närma sig 15 och vid 15.30 skulle jag hämta Ludde. 
Gör några tappra försök att kavla ut socker pastan men det blev inge bra idag alls så fick ställa in tårtan i kylen, gå och hämta Ludde och gå till affären. Först till willys och sen till citygross för att hitta ett vitt marsipanlock ist. 

Väl hemma sa jag till Ludde att han fick välja vardagsrummet eller sitt rum då jag ville göra klart överraskningen så köket var off limit. ;) 
Han valde vardagsrummet och kollade på barnkanalen en stund tills jag dekorerat klart och ställt undan. :) 

resultatet blev : 



garnityren är en egen smörkrämsblandning som är populär här hemma. ;) 

Enligt både Bejbi och Ludde var det en av dem godaste tårtor dem ätit så jag är nöjd! 

Presentöppning !! 

2 Whiskey glas med ingraverat :
Andreas & Victoria


Och så ett schackspel i glas ;) 


Och Bejbi gör sina fina miner ;)) <3 


Ett år Bejbi och många fler ska det bli !!! <3 

KÄRLEK !! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola