Vecka 10 (9+0)

Satt förut idag och räknade lite på hur länge jag egentligen mått illa, och på dem senaste 8-9 månaderna har jag totalt mått illa ca 6 månader (med tre graviditeter)
Ett helt halvår av konstant illamående!!

Inte klokt!!

Denna graviditeten är nog värst. Mår illa precis hela tiden. Kräks fortfarande en till flera ggr om dagen beroende på hur mkt mat jag får i mig.
Hittills har jag tappat 8,3 kg sedan jag testade positivt. Lite konstigt för det varken syns eller känns. Alla kläder passar heller inte så att mammatajts med hög midja fick införskaffas.

Det är hemskt att må illa hela tiden o jag har ännu inte hittat något som hjälper men vad gör det ;-)

Sen är jag även väldigt trött o lätt stött/grinig.

Oroskänslan finns kvar ännu väldigt starkt då jag fortfarande har en restblödning kvar. :-/
Läkaren på kvinnokliniken berättade det under uultraljudet att det skulle fortsätta komma gammalt blod några dagar till, men nu är det 1,5 vecka sen så hoppas det slutar snart... Måste kanske ringa o fråga någon dag så jag kan försöka släppa oron lite iaf men får se när jag kan tänkas få det gjort.

Hur som helst, tiden går fort o nu går vi in i vecka 10 alltså o det känns jättekul iaf :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola