Luddes nya rum !! :)


Fredagen; 
Ludde blev hämtad av farbror Jimmy ungefär 17 tiden. Bejbi och jag kilade in till min lägenhet för att hämta lite av det sista till rummet som jag hade hos mig. 
Vi cyklade hem och påbörjade urplock från rummet och fick använda köket som förvaringsplats. 
Det blev trångt och rörigt kan jag lova!! 


(såhär såg tapeterna ut innan)



När allt var utplockat började vi spackla skarvar, hål och ojämnheter. 



Lördag; 
Sov in lite på morgonen och tog frukost på balkongen innan vi satte igång och putsade ner spacklet och började limma upp glasfiberväv runt om rummet där vi sen skulle måla. 


när väven väl var uppe och hade torkat en stund åkte bejbi iväg för att träna och träffa J för underskrift av papper ifrån nya skolan och jag passade på att ta första vändan med penseln. 





När bejbi sen kom hem fick vi ta och måla hela rummet igen men denna gången gick det lite snabbare då vi var två. :) 

Klockan var redan sent nu, men även tapeterna skulle juh upp på fondväggen så det var bara till att fortsätta jobbet. 


Väl uppe med tapeten var klockan närmare 02 på natten och då var jag på gränsen till gråt av matthet och kroppen hade verkligen gjort sitt... 
Vi satte oss o tittade på något smalville avsnitt och myste lite för att koppla av innan vi sen la oss. 


Söndagmorgon; 
Jag gick upp lite före Adde och började med att först måla över lite tapetklister som syntes bredvid tapeten och sen klippte jag isär örngottet som i sin tur blev till tavlor. 
(köpte ett sett sängkläder som jag skulle sy till gardiner och fick en snilleblixtidé om att göra tavlor av örngottet så det skulle matcha rummet) 


Påbörjad inredning







Börjar bli klart :) 




På vägen hem med Ludde svängde Jimmy förbi rusta för att få med sig hyllorna så när dem väl kom hem fick vi sätta upp dem innan Ludde fick gå in och kolla :) 



Nu får Ludde titta på bilder hur det hade sett ut i helgen med alla hans saker i köket och hur det såg ut på rummet när vi precis börjat.  


Spänd på att få gå in! 


måste tjuvkika lite först... ;) 


Tyst beundran 



visste inte riktigt vart han skulle titta ;) 


suddig bild men han blev jätteglad över att kunna ha böcker på rummet
(har haft en bokhylla på vårat rum där hans böcker stått)
så det var uppskattat :) 




Underbara pojk! <3



Det var en tuff helg med mkt jobb och inte mkt vila men Bejbi och jag fick spendera lite egentid och det var uppskattat verkligen så stort tack till Jimmy och Mimi som ställde upp och hade Ludde över helgen! 

Ludwig är nöjd med sitt nya rum! :) 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola