1 augusti 2012 - Ludde på utflykt med pappa + ef.middags besök


Morgonen startade för våran del vid 10 med frukost och göra i ordning lite smått innan det blev dags för killarnas stora utflykt. 
Adde har semester denna veckan och hade i tankarna om att ta med Ludde till jobbet för att visa honom truckarna och alla stora rör och sånt... 
Och idag var det dags.
 Dem skulle cykla till jobbet vilket är 1 mil dit och lika långt hem igen + lite omvägar. 
Det gick bra att cykla trots att Ludde ramlade en gång på vägen dit då han gärna testar att släppa ena handtaget så han tappar kontrollen. 
Det var mkt att titta på och att få åka uppåt och neråt i trycken var en höjdpunkt samt att få lyfta upp saker med trucken var en höjdpunkt. 
Han fick även testa att såga trädplankor med en stor industribandsåg vilket var som att skära i smör tydligen. 
Något annat som var häftigt var taket som kunde rulla uppåt och lägga sig på skenor i taket.
(som en garageport) 
En hel timme var dem där och trallade runt och tittade på saker. 
En lyckad Far & Son utflykt 
<3


Ludwig själv insisterade på att ha på sig hjälmen när han var i trucken. 
:) 


*STOLT KILLE* 

Under tiden dem var borta var jag hemma och fixade lite papper, tog en promenad till min lägenhet och hämtade fler papper, gick tillbaka hem och fixade det sista brevet och gick sen till affären för att posta dem. Hoppas nu på att detta är det sista jag behöver fixa med alla papper för nu börjar det krisa. 
Ingen A-kassautbetalning på 2 månader och semesterkassan är tom... :( 
DÅLIG TAJMING !! 

Hur som helst...
 
Dagen fortgick och eftermiddagen kom, precis när Bejbi skulle cykla och hämta ut mat åt oss från MAX kom Jimmy och Mimi och barnen på besök. 
Dem hade med sig massor med kläder åt Ludde som dem fått av en vän. 
Det var hur mkt som helst! Riktigt snygga kläder dessutom! 




Flera saker som knappt ser använt ut. 
Nu har han för en tid framöver både tills nu, till hösten och även lite att växa i !!! 
TOPPEN ! 
TACK SÅ OTROLIGT MKT !!!! 

Ungarna hittade Luddes minitrummor och fastnade en stund. 
Bästa minen Cornelia!! ;)) 



sötnosarna tillsammans <3

Lyckades också få några glada bilder på lillfisen när han låg på sängen :) 



*FLIRT* 

Adde lyckades övertala Jimmy på något sätt att testa dansspelet på Kinect tsm med Ludde och Cornelia. 
Det var en fröjd för ögat att se dem dansa! 
*ler* 



Bejbi försöker dölja sitt skratt ;)) 
Var lite svårt att spela då man egentligen bara kan spela 2 samtidigt och bakgrunden måste vara "stilla" annars får kameran lite svårt att hitta den som spelar. 
Lite svårt med 2 ungar springandes fram och tillbaka så så mkt spel/dans blev det juh inte men kul att se lite ändå. :) 

Lillfisen och jag :) 
Försökte få med Cornelia med men hon var för upptagen med dansen denna gången. ;) 

(Caspian försökte ta mobilen istället för att koncentrera sig på att bli fotad) *ler* 

Efter maten och efter dansen gick vi till slut ut en stund innan dem skulle åka hem igen. 
Klockan bara sprang iväg. 
Vi satt en sväng vid lekparken så Ludde och Cornelia kunde springa runt lite i labyrinten och leka jaga-lek som är deras bästa lek ;) 

Under tiden satt Bejbi och sövde Caspian.
<3

Min underbara älskade! <3



Sååå söta små tår !!! 

:) 

Klockan är nu 23.40 och kvällen har bara försvunnit. 
Dem åkte 20.30 och sedan dess har jag sorterat kläder, Bejbi har fixat lite med ljudsystemet och datorn och sen har jag suttit här en stund. 
Poff sa det och så var det natt !! 

Nu ska jag ta och sträcka ut ryggen lite innan jag tror jag tar natten. 
Imorn är det en helt vanlig lugn dag vad jag vet. 
Fredag är vi hundvakt för finaste Dixie igen och lördag blir det förhoppningsvis Gustavsvik. 

Sov gott allez !! 
<3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola