Tisdag

Theo har ganska nyligen somnat vilket är ovanligt sent då vi var uppe vid 07 imorse. Började bli trött redan vid 09 men hostade såpass mkt så han inte kunde hålla sig lugn längre stunder. Sen kom dessutom en farbror som skulle laga våra spis så då var det annat som hände och då vill man jih inte sova.
Men men nu sover han och jag BORDE diska, koka sylt, plocka fram något till lunch/middag, dammsuga men gör jag det? Nope... just nu är jag så trött att jag fastnade med att inte göra något alls. Bara skriva här lite.
Det blåser en hel del ute så det känns inget lockande alls att ta den där promenaden jag vet vi behöver. Får se om det känns lättare när vi ätit lite sen.

Närmar oss 3 månader sedan David föddes och gick bort vilket känns jättekonstigt. Har ännu inte heller fått komma på efterkontroll och heller inte fått svar på obduktion vilket känns tungt. Ovissheten är jättejobbig.
Hoppas dock på att vi snart blir kontaktade av kuratorn/kyrkoherden så vi vet om gravsättningen i minneslunden är färdig så vi kan åka dit som familj.


Snart är Theo 1 år! Jag har fortfarande svårt att förstå hur snabbt detta året har gått. Han har lärt sig så mkt och han har blivit så stor men samtidig känns det som vi kom hem från BB förra veckan. Men nu är det alltså kalas som ska planeras. Det är nog inte alls min starka sida men får ta det som det kommer. Har fixat en lokal och bjudit in familj o vänner. Får se hur stort det kan bli. Ska väl pyntas lite o bakas en del o gärna inte bli alltför kostsamt så får se lite. Sockerfritt ska bakas till dem minsta så det är väl det som jag tänker på mest just nu.

Annars är det väl lite pyssel hit o dit med virkning o pärlor. Får lite sug då o då iaf 😊

Ska väl kanske ta mig i kragen nu o göra något jag behöver göra gärna innan Theo vaknar igen. 😊


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola