Nytt år nya möjligheter


Året har varit nytt ett litet tag såklart men 
just nu känns ganska mkt helt
nytt för mig. 

Har en plan/önskan för detta året men den är fortfarande hemlig för att det är en hel del kvar som jag inte fått svar på. 
Men det är bara och vänta och se hur det utvecklas under närmaste månaderna 
så får vi se hur det går. 😍 

Något annat som är nytt för mig är att försöka ta mig tid att ta hand om mig själv och min kropp bättre,
 både på utsidan och insidan. 
Jag har aldrig riktigt tänkt på vad som är viktigt att tänka på eller varför tex min hud sett ut som den gjort. 

Jag har nog i alla år köpt tex smink och någon enstaka salva till mindre bra kvalitet för att det varit billigt men inte förstått innebörden av det. 
Min hud i ansiktet har helt tappat både färg, en normalt jämn hudton och lyster, snustorr vid näsvingarna och i pannan. 
Och som sagt aldrig riktigt tänkt på det, brytt mig så mkt förrens nu. 
Bara det att 2 ggr i veckan lägga en lermask har gjort att jag inte har torra fläckar i ansiktet utan huden känns liksom likadant len överallt. Bara det känns väldigt skönt och inte ett dugg svårt eller energikrävande. 
Och sen en bonus är det juh att både Theo och Felicia skrattar åt mig när jag springer runt hemma helt militärgrön i ansiktet! 



Sen mina fötter... 
Jösses... jag har alltid sett mina fötter som "slitna arbetsfötter" (typ såsom hår arbetandes händer kan få ordentliga förslitningar o hård hud) 
Jag har under alla år pendlat med att gå med kryckor,  allt från veckor, månader och nu sist över 3 år då jag har kronisk hälinflammation. 
Dessutom har ortopederna alltid sagt att jag måste ha stora starka stabila kängor, året om och även helst innomhus. Detta har varit oerhört svårt och jobbigt och det har slitit enormt på mina fötter. 
Hälarna har så länge jag minns av mitt vuxna liv varit så torra och sprunkna att dem varit helt vitgråa och liksom känts strävt mot strupor eller vissa sänglakan. 
Jag har provat diverse salvor och även massor med fotbad med salter etc men iget har hjälpt långvarit. Kanske ett par dagar som max. 
Salvan jag nu har använt morgon och kväll i flera veckor måste vara den allra bästa då jag inte behövt göra något annat än just det. Enbart smörjt in fötterna på morgonen och kvällen och bara duschat och tvättat fötterna som vanligt utan att behövt fila eller något annat. 

Hur skönt som helst! 




Och så till tänderna. 
Kan börja med att ärligt säga att jag inte bytt tandkräm på många många år då jag tycker det är superjobbigt med nya smaker och olika starkt etc. 
Därför har jag heller inte velat ha 2 olika tandkrämer - en vanlig och en whitening som slipar/bleker.
Jag vill ha en som funkar bra på alla sätt och som inte smakar för starkt eller med en jobbig eftersmak för då kännu jag mig juh inte renare änå liksom. 
Men denna som jag har testat nu är verkligen super på alla sätt och vis! 
Den smakar bra, skyddar mot karies och plack, lämnar ingen äcklig eftersmak och som en bonus tar den bort missfärgningar från kaffe och coka cola som jag gärna dricker men också te och snus etc. 
Den slipar inte tänderna och inte heller bleker den så man får ett onaturligt vitt leende utan den återställer tändernas naturliga vithet vilket.är väldigt olika från person till person. 





Detta är en början men självklart vill jag förändra ännu mer, inte bara på ytan utan också börja tänka annorlunda om mig själv och vad jag kan och hur jag kan nå dit jag vill. 

😊😍😊

2018 ska bli ett spännande år helt klart! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola