inget klart besked


Bloggen har visst enbart blivit en plats där jag skriver av mig angående graviditeterna och missfallen vilket känns lite trist för det var inte så den var tänkt...
Någon gång kanske det blir en förändring till det mer positiva.

Så nu då...
Jag har under januari-februari haft sporadiska blödningar, ont i magen o mått illa. Gjort graviditetstest som varit negativa vid 3 tillfällen.
I och med oregelbundna blödningar har vi inte tänkt så mkt på en ny graviditet men gjort testen pga mitt mående för att utesluta det om läkarna frågar.
Så den 15 feb gjorde jag ett nytt test, inte för att jag på något sätt trodde att jag var gravid igen utan för uteslutande av en ny graviditet då jag fortfarande mådde konstigt + att jag inte kännt av någon ny ägglossning (som jag annars alltid känner av)
O till min förvåning var testet positivt. Dock lite halvsvagt men ändå positivt.

Lite fundersam på om det kunde vara fel så gjorde ett nytt test den 19 som också var svagt men positivt.
Hade fortfarande småblödningar till och från så mkt tankar o känslor som vanligt.

Sen kollade jag kalendern och blev förvirrad.

Enligt senaste "ordentliga" mens skulle jag då vid första testet varit i vecka 2-3 vilket är omöjligt att testet ger utslag då, och tänkte att då kanske det är en graviditet sedan januari och då skulle jag vara i vecka 5 ungefär när testet togs så det skulle vara mer rimligt....

Men nu då till det som hänt.
I lördags var det värst, blödde mkt o hade kramp hela dagen så bör varit då det hänt...
Hade imorse dock mer ont men mindre en mindre blödning men ville iaf iväg o kolla...

Försökte ange alla datum till läkaren för både dem negativa o positiva testerna, vändningarna för att försöka hitta en "rätt" tidpunkt i graviditeten men det var hopplöst.
Gjorde undersökning o hittade inget i livmodern
vilket kan betyda att missfallet är klart eller att det fortfarande är för tidigt att se någon graviditet.
Hon vill därför att jag gör ett gravtest där och då blir det negativt?!
Om missfallet var nyligen bör hormoner fortf finnas kvar o o är jag fortf gravid fast tidigt borde det ändå visa svagt?!

Hon sa bara att hon inte kunde ge ett klart besked idag om vad som händer i mig men får återkomma.
Ska göra ett cellprov på livmodertappen nästa måndag för att kolla om det finns någon orsak till blödningarna o smärtan.

Hoppas på någon klarhet efter fler test som ska göras men nu vill jag bara att det slutar krampa i magen igen...  :/




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola