Jul 2012



Julförberedelserna förjade dagarna före jul med julbak och storstädning... 
Städningen medförde att jag blev liggandes en stund på hallgolvet för att sträcka ut ryggen lite som gärna muppar sig lite till och från. 
Fast mysigt ändå då Bejbi kom och satte sig på bänken bredvid mig en liten stund så jag kunde gott ligga kvar. :) 


Knäckstrutar är något jag aldrig gjort förr men det gick suveränt ändå. :) Lite pilligt att göra strutarna men man får hitta ett sätt som passar.







Jag är mkt mer nöjd med Rocky Roads kakorna än vad jag var förra året då dem blev små och kompakta. Mkt mer luftiga och finare i år och enligt mig godare. Dock en annan choklad som var aningens mörk så men annars är jag mer än nöjd. 


Egna mozartkulor inslagna var för sig.


Det blev en väldigt speciell julaftonsmorgon detta året pga dålig kommunikation och tajming på annat håll. 
Ludwig skulle blivit hämtad 9-10 men blev ist det 11.50 så den tiden Bejbi och jag skulle haft för oss själva blev knapp då Ludwig kom tillbaka 13.40 så vi kunde åka vidare till mina föräldrar. 
Det blev lite rörigt för honom men gick ändå bra. 

Ludde finklädd för första besöket. :) 



Zoombie Ludde <3



Stor snygg kille! 


Jag lyckades göra mig iordning trots att jag lätt jagar upp mig :) 





Ludwig tillbaka, duschar och byter om tills de att vi åker till min familj.


Godispåsen redo att ta med :) 



Killarna satte sig en stund innan Kalle Anka och spelade lotto :) 

JULBORD !! 
Så gott och trots att jag tog en liten portion till att börja med blev jag proppmätt och fick inte ner mer ändå efteråt. 


SÅ FIN !! 


Mamma (mormor) och en trött Z med feber <3


Ludde öppnade sitt paket och såg med förtjusning att det var ett par skridskor !! Riktigt snygga ordentliga som är justerbara i strl så dem håller förhoppningsvis ett par sesonger. :) 


Nästa paket var en hockeyhjälm och den var riktigt ordentligt inslagen i papper och påsar om vartannat så han satt en bra stund och öppnade... ;)  




lite bus med "morbror" Nathaniel


Vi kom hem sen ca 22.30 eller så och hade då några av Luddes paket kvar så han fick den sista lilla kicken innan läggdags. :) Han fick nu en tjugolapp (som var det sista paketet ur julkalendern) och så en polisbil, polisstation, en polisbåt och massor med tillbehör.



 Var som sagt lite rörigt på julaftonsmorgon i och med att vi hade något planerat som inte blev som det tänkt så det blev lite fram och tillbaka men i det stora hela blev det bra. :)
Juldagen spenderades hos Ludwigs farmor och faster tsm med farbor och hans familj.

Några hektiska dagar med mkt att göra men det har varit roligt. :)

Hoppas alla haft en fin jul och hoppas alla även får ett Gott Nytt År !!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola