David Angelo - Älskade Ängel


Natten kom så plötsligt,
Både i det yttre och i mitt inre.
Totalt mörker.

Min kropp skakar av chock
Snart skulle vi få möta dig,
Alldeles för tidigt.

För 5 dagar sen kunde vi höra
ditt hjärta slå starkt,
nu skulle vi planera din begravning.

Jag ligger där, min kropp redo att föda.
Jag är inte redo!
Utlämnad för ödets väg.
Du föds, fredagen 30 Dec 2016 kl 13.30

Vi ser dig,
Vi rör vid dig,
Vi älskar dig!

Du är 18-19 veckor ung
Ca 20 cm lång
Drygt 200 g
10 fingrar och 10 tår
Slutna ögon
En söt liten näsa
Röda läppar

Din hand omsluter min fingertopp.
Håller din fot mellan mina fingrar.
Vill inte släppa dig

Du läggs i en vit låda med armarna korsade över ditt bröst.
Mitt hjärta går i tusen bitar
Andetagen känns blytunga
Tårarna rinner som en ohämmad flod

Du bärs ut ur rummet
Mitt hjärta slits ut ur min kropp
Det är tomt, så tomt
Ofattbart.

Min kropp har slutat skaka
Får åka hem
Sitter i bilen och tårarna rinner nerför min kind. Klämmer hårt i Andreas hand.
Du är kvar där och nu måste vi lämna dig.

Denna outhärdliga smärta.
Det gör fysiskt ont i hela min kropp.
Min själ värker och tar andan ur mig

Du är högt älskad och var så efterlängtad,
Nu enormt saknad!

Namnet vi valde till dig - David Angelo
betyder Älskade Ängel

Du fattas oss!!


Kommentarer

  1. Victoria och Andreas! Vet inte vad jag ska skriva. Ni har varit med om mycket som andra inte varit i närheten av. Er son samt era andra fina änglar har det tryggt hos pappa gud. Jag vill bara skicka en bamsekram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Kommentera gärna;

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola