Kort uppdatering



Klockan är redan 22 och jag borde lägga mig då jag tagit mitt sömnpiller för en liten stund sen. 
Kände bara att jag ville skriva lite först. 

Det är en del som hänt senaste veckorna och ja jag är dålig på att uppdatera ofta just nu... 

För det första; direkt efter penicillinkuren för infektionen i operationssåren fick jag även en allergisk reaktion. 
Givetvis liksom! 
Det räckte inte med allt annat som varit jobbigt under tiden utan jag var tvungen att hinna med ännu en sak som visade sig vara allergi mot penicillinet ! Bra va!? 
Så nu måste jag själv komma ihåg att jag är allergisk mot just den sortens penicillin. 


Dålig bild men jag var helt rödflammig och knottrig på kinderna, bröstkorgen, armarna, magen och ryggen.... 
Fick därför börja med kortison... 

Puh... 

Har även haft riktigt svårt med sömnen nu sedan en tid tillbaka och det blev bara värre och värre tills jag knappt sov något alls och det gick ut över mitt skolarbete och familjen så jag tog kontakt med vårdcentralen och fick utskrivet medicin som ska hjälpa mig att bibehålla sömnen hela natten. Inget beroendeframkallande preparat vilket känns bra, dock används det mkt inom psykiatri och psykisk vård så det lät juh lite läskigt... 
4de kvällen nu som jag tagit ett piller och dem har hjälp 2 av nätterna innan så hoppas på det bästa för i natt. 
Väl på vårdcentralen kom vi även fram till att jag behöver få möjlighet till kuratorsamtal då jag när jag pratade med doktorn insåg att jag faktiskt tänkte på ganska mkt saker på en gång och jag började plötsligt gråta... Var egentligen inte ledsen men bara väldigt trött och det blev liksom lite överväldigande att prata om allt som faktiskt pågår... 
Inte bara med mig utan andra saker också som känns lite tungt... 

Alla har vi bra och dåliga dagar men just nu känns det som om jag har fler sämre än bra dagar vilket känns oroväckande och väldigt tungt då jag inte känner igen mig själv på vissa sätt. 

Dock långa väntetider på att få komma in på kuratorsamtal så jag får hålla tillgodo tillsvidare och hoppas på att telefonen ringer så småningom. 

Däremot kan jag säga att Ludwig läser och börjar bli riktigt duktig! 
I början gick det långsamt och hackigt men nu går det ofta väldigt bra när vi sitter med läsläxan. 


Hoppas det går att se klippet. 
Det är inte så långt men iaf en liten snutt som Ludde läser. :) 


Får ta en vidare uppdatering vid ett annat tillfälle för nu måste jag lägga mig. 

Godnatt! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola