Lilla älskade barn


Idag var det dags för ett nytt TUL.
Igårkväll låg jag och spekulerade på babyns vikt. Med tanke på alla appar där det finns en ungefärlig vikt för denna vecka och just med tanken på att vi låg lite under medel sist så var min gissning 1014 g.

Läkaren gjorde undersökningen och sa att hon tyckte vikten var lite för låg för denna veckan så hon ville att en annan läkare skulle göra samma undersökning för att se om resultaten stämmer överrens.
Frågade då om babyen iaf gått upp från sist (865g) o det sa hon att bebisen hade.
Den andra läkaren kom in och räknade om och fick närliggande resultat.
Beisen väger ca 1004 g så min gissning var inte allt för tokig.
(Hjärtljuden låg på 154 slag/min idag)

Berättade då för min ordinarie läkare att Theo var liten när han föddes med sina 2780g i v.40+0 och det gjorde henne lite mindre orolig iaf men vill ändå att jag kommer tillbaka på uppföljning.
Nästa fredag ska jag tillbaka och kolla vattenmängden och flödet i navelsträngen och 2 veckor senare blir det ett nytt TUL.

Gjorde även en ny kontroll på tappen idag och även nu ser det bra ut. Den är lång och stängd så det kändes skönt att sammandragningarna och förvärkarna inte påverkat den på något sätt.

Bebis sprattlade för övrigt runt en massa och försökte trycka bort ul maskinen hon höll på min mage men den ville inte vara med på något nytt foto idag.


Bilden här är från tidigare i veckan.
Älskar att Theo fortfarande somnar i famnen!

Önskar alla en trevlig helg!! 😍😚

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola