Ultraljud V. 23 (22+3)


Då var det dags igen imorse för en ny kontroll.
Har på ett sätt känns ett lugn oftare o oftare då rörelserna tilltar men samtidigt finns oron kvar emellanåt och mer senaste veckorna pga kraftiga sammandragningar nästan dagligen o ibland flertal ggr dagligen.
Blir orolig för att öppna mig i förtid. Blir nervös över att behöva gå på toaletten då det var så jag märkte att David skulle födas.

Pratade med barnmorskan lite om det och hon ville först att jag skulle vänta kvar på en doktor men ville kolla först iaf hur det såg ut.
Började med att kolla tappen och den var lång, smal och sluten precis som dem andra gångerna så det kändes skönt att den inte heller nu var påverkad.

Sen kolla vi på bebis och den växer på jättefint. Det var normalt med vatten kring bebis och moderkakan såg bra ut. Hon hade bara positiva saker att säga så det va skönt ändå.
Men det var några frågor hon iaf ville dubbelkolla med en doktor innan hon sa något till mig så jag fick ändå vänta en liten stund efter att vi var klara för att få svar på några frågor.

Fick svar på det jag undrade o sen fick vi åka hem..

Hemma igen, Theo ska äta lite lunch och sova och sen ska vi fira Andreas som fyllde 32 år igår 😊




Nästa besök är om ca 3 veckor men skulle sammandragningarna tilltar i styrka/smärta skulle jag ringa in.

På återseende 😊


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola