Theodor 1 år


Dagen startar med att Theo sover längre än han brukar göra så vid 08.30 väcker vi honom med sång. Han vaknar på gott humör.
Han gosar en stund med sin krokodil innan vi går upp o äter frukost.  
Jag har fortfarande en hel del kvar att göra och kl. 10 ska jag dessutom ut i snöstormen och hämta nycklarna av ansvarige vid lokalen. 

Äter gröt o lite frukt o medan Theo och Andreas leker gräddar jag våfflor. 
Hinner precis bli klar med dem innan 10 och möter kvinnan vid lokalen. Går snabbt igenom vad som finns och vad man sen ska städa. 

Går tillbaka hem för att göra resten. Fruktsalladen, vispa grädde, göra banan/mango puree, fixa marsipanbokstäverna till tårtan etc... klockan blev 11.10 när vi insåg att Theo skulle behöva sova en stund (han brukar sova 1-2 timmar vid den här tiden) så jag satt med honom till 11.50 men han tvärvägrade att somna så då fick han äta lunch ist samtidigt som jag fortsatte att dela frukt. 





12.55 går vi till lokalen med det sista. (Andreas hade då redan gått några vändor samt möblerat med bort och stolar tsm med Ludde) 
Ställer i ordning fikabordet med hjälp av mina systrar o mor som kom dit strax efter oss. 
Vanligt fika på vänster sidan och bebisfika/sockerfritt på högra sidan. 



Sen blev det dags!
Kunde inte då eller heller nu förstå att han redan är 1 år. Kändes konstigt o stå med en tårta med 1 ljus på. Helt galet men samtidig supermysigt såklart. Theo var hur lugn som helst trots tröttheten.  Lite skeptisk på att alla tittade på honom men ingen stor reaktion som jag förberett mig för.


Theos egna tårta bestod av 3 våfflor (skurna i cirklar) med banan/mango puree mellan lagren och grädde med massa druvor, kiwi o färsk annanas. Han smaskade rätt ordentligt.





Annars var dessa bananglassar en favorit. Bara en liten bananbit trädd på en glasspinne, doppad i grekisk yoghurt o rullad i kokos. Nam-nam


Snören och papper lockade ibland mer än själva paketen men denna monsters Inc figuren blev populär. Den gjorde ljud ifrån sig och Theos första reaktion var att krama om den! 



När vi sen städat hela lokalen var Theo supertrött men det var såpass sent att han fick vara vaken tills vi ätit middag och sen sov han som en stock från kl 20. Hade då varit vaken i 11.5 timme... men han va så duktig hela tiden!!


Det blev en fin dag trots att vädret verkligen chockade mig på morgonen. 

Tack alla som var med och firade vår stora lilla plutt 😊😁 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

George Valentin - Förlossningsberättelse

Min livmoder

Ludde på simskola